Selasa, 8 Mei 2012

inconsolable

berkata seorang penyair,

tanyakan kepada dirimu
apakah air mata
dapat mengembalikan hal yang telah hilang?


***


perasaan teruja pulang ke rumah sudah pun menjadi yang sebaliknya. hanya dengan menekan tikus berwayar ini pada opsyen 'log in' facebook. Newsfeed yang teratas dan semestinya yang pertama dilihat itu telah menjatuhkan air mata yang murah ini.

Baru beberapa bulan dia pergi merantau ke Kuala Lumpur utk jadi pekerja sambilan di sebuah hypermarket di sana. Baruuu sahaja. Sekarang, dia sudah berani memuat naik gambarnya yang tidak sempurna tapi teramat cantik. Memang cantik *sejujurnya*. Tambah pula dia memang cantik orangnya. Allah Allah...

Apapun yang terjadi,
Ku kan selalu ada utk mu
Jangan lah kau bersedih
'cuz everything gonna be ok

Bait lagu itu selalu dia bisikkan ke telinga saya. Terutama semasa tempoh peperiksaan STPM tahun lepas. Dan, sudah pastinya, beliau lah juga yang mengajak saya nyanyikan bait itu kuat-kuat dalam bilik air sambil menangis sebab kecewa dengan Sejarah kertas 2 dulu.

Beliau juga yang memaksa kami *saya dan rakan2 se-dorm* minum necafe pekat buatannya utk stay-up malam tu sebab kami perlu habiskan muzakarah usul fiqh segera.

Beliau juga....

hmm, biar lah.

Beliau sangat bercita-cita ingin sambung belajar di USIM, dan saya amat menginginkan ia ke sana.

Dear you, cepatlah balik sini. Saya mahu jumpa kamu. Satu perkara yang saya tak mahu ianya berubah, saya mahu sayangkan kamu walau siapapun kamu.


kata Shafida,

"Sahabat itu, boleh jadi dialah yang menjadi asbab kita ke syurga dan boleh jadi dia lah juga akan mengheret kita ke neraka,"


***

Iman dan Uwais, mereka sepupu. abam; Naufal, dah nak lari dah kat belakang tu =.=

2 ulasan:

  1. SABAR la dah..
    kitA Hk dop jauh ni...mampu berdoa je..
    moga ALLAH sentiasa jaga dia..
    dan moga dia x terpesong jauh sgt...
    sape x syg...
    mmg ore pom rase..

    BalasPadam